![]() |
Pages (365): « First ... « 14 15 [16] 17 18 » ... Last » Show all 7289 posts from this thread on one page |
2Cycle.be (http://www.2cycle.be/forum/index.php)
- Wielernieuws (http://www.2cycle.be/forum/forumdisplay.php?forumid=2)
-- Doping in de sport (http://www.2cycle.be/forum/showthread.php?threadid=1003)
quote:Inderdaad, o.a. Carl Lewis die enkele keren positief testte, een jaar voordat hij 4 x goud won op de OS. The "pride of the USA" gaat blijkbaar boven alles....
Originally posted by James
t ging over atletiek.
Atletiek in de us heeft de voorbije jaren trouwens al meerdere dopingdoofpotten gehad, naar verluidt zelfs bij olympische medaillewinnaars.
quote:Er zouden ook medaillewinnaars uit Sydney betrapt zijn tijdens de Amerikaanse kampioenschappen eraan voorafgaand. Deze zijn echter ook nooit geschorst.
Originally posted by spoednick
Carl Lewis. Zeg het maar gerust.
quote:
Originally posted by Cycleon
Gelukkig is die 100 meter-sprintster van afgelopen zomer wel gepakt.
quote:
Er zouden ook medaillewinnaars uit Sydney betrapt zijn tijdens de Amerikaanse kampioenschappen eraan voorafgaand. Deze zijn echter ook nooit geschorst.
quote:mijn post sloeg niet op de zaak waarover jouw initiële post ging, want dit is een misverstand denk ik.
Originally posted by brontes
Produkt staat (stond) ook nog niet op dopinglijst, dus konden ze volgens mij niemand schorsen.
quote:
Originally posted by brontes
Marion Jones zit er naar 't schijnt ook tussen.
quote:en waarom is dat onmogelijk?
Originally posted by Facts
Onmogelijk. Je moet niet alles geloven wat ze schrijven.
quote:Als het van dit jaar is, dan is het inderdaad onmogelijk. Dit jaar heeft Jones een jaartje zwangerschapsverlof genomen.
en waarom is dat onmogelijk?
quote:
Originally posted by Speedy
Als het van dit jaar is, dan is het inderdaad onmogelijk. Dit jaar heeft Jones een jaartje zwangerschapsverlof genomen.
quote:Ik dacht dat Jones op het einde van het seizoen haar heroptreden gemaakt had.
Inderdaad. Er kan dus nooit een test zijn waarbij Jones op THG betrapt wordt. En dat is toch het criteria om geschorst te kunnen worden.
quote:
Ik dacht dat Jones op het einde van het seizoen haar heroptreden gemaakt had.
quote:over die tests denk ik wel dat je gelijk hebt...maar de fbi heeft blijkbaar wel een raid gedaan bij montgomey en jones thuis.....dus Tim zit er zeker in, en de kans is reel dat ze dan marion haar voorraad ook ineens hebben gevonden....
Ik weet bijna zeker dat ze nog niet gelopen heeft. Maar die controles waar nu op gedoeld wordt zijn van de "Amerikaanse trials" en die zijn altijd ergens in mei/juni.
quote:
Originally posted by bobonneke
Morgen in Humo
Ex-profrenner David Windels over de zaak-Landuyt :
'Ik had veel maten in het peloton:
ik kon aan alle producten komen en ik wist waar de controles waren.'
David Windels, de ex-renner getuigt.
Windels leerde via ex-renner Dirk Demol en Johan Museeuw masseur Herman Versele kennen. "Versele was een goeie masseur, maar hij gaf ook af en toe een spuit.
Landuyt leverde het spul en Versele spoot het in", beweert David Windels.
Begin jaren '90 wist Landuyt als insider van het Gentse dopinglab waar de controles zouden plaatsvinden.
Windels: "Een week voordien was ik op de hoogte"
Volgens Windels maakte veearts Landuyt met dopingstalen "le pot belge": een cocktail van amfetaminederivaten, cocaïne en heroïne. "Heel populair ook in het uitgaansmilieu", zegt Windels.
"We waren graag geziene gasten in de bars. Vooral als Landuyt zijn koffertje meehad met spullen uit het lab. Dan spoot hij coke in. Of liet hij meisjes naast elkaar liggen om ze één voor één Pregnyl te geven. 'Dat maakt ze heter', zei hij. En voor wat hoorde wat."
"Als je één keer van pot belge geproefd hebt, kan je er niet meer afblijven. In 14 dagen heeft het je in zijn greep."
"Mijn carrière als renner was na één jaar al afgelopen", zegt David Windels. "Ik het begin nam ik alleen pot belge voor de koers, maar na een tijd kon ik zelfs niet meer zonder trainen.
Op het eind van mijn eerste jaar bij de profs was ik niet meer in staat te ontbijten zonder een shot: ik was een wrak. Ik spoot mezelf in, ja. Ik was, zoals veel renners, een halve dokter."
"Je moet tijdens de koers inspuiten. Als je het van tevoren doet, en je zit niet in een goeie ontsnapping, word je gek. Je kunt niet rijden, je kunt je energie niet kwijt", meent Windels.
Re: David Windels, de ex-renner getuigt.
quote:via Museeuw?
Originally posted by bobonneke
Windels leerde via ex-renner Dirk Demol en Johan Museeuw masseur Herman Versele kennen. "Versele was een goeie masseur, maar hij gaf ook af en toe een spuit.
Landuyt leverde het spul en Versele spoot het in", beweert David Windels.
Begin jaren '90 wist Landuyt als insider van het Gentse dopinglab waar de controles zouden plaatsvinden.
Windels: "Een week voordien was ik op de hoogte"
Volgens Windels maakte veearts Landuyt met dopingstalen "le pot belge": een cocktail van amfetaminederivaten, cocaïne en heroïne. "Heel populair ook in het uitgaansmilieu", zegt Windels.
"We waren graag geziene gasten in de bars. Vooral als Landuyt zijn koffertje meehad met spullen uit het lab. Dan spoot hij coke in. Of liet hij meisjes naast elkaar liggen om ze één voor één Pregnyl te geven. 'Dat maakt ze heter', zei hij. En voor wat hoorde wat."
"Als je één keer van pot belge geproefd hebt, kan je er niet meer afblijven. In 14 dagen heeft het je in zijn greep."
"Mijn carrière als renner was na één jaar al afgelopen", zegt David Windels. "Ik het begin nam ik alleen pot belge voor de koers, maar na een tijd kon ik zelfs niet meer zonder trainen.
Op het eind van mijn eerste jaar bij de profs was ik niet meer in staat te ontbijten zonder een shot: ik was een wrak. Ik spoot mezelf in, ja. Ik was, zoals veel renners, een halve dokter."
"Je moet tijdens de koers inspuiten. Als je het van tevoren doet, en je zit niet in een goeie ontsnapping, word je gek. Je kunt niet rijden, je kunt je energie niet kwijt", meent Windels.
Re: Re: David Windels, de ex-renner getuigt.
quote:en een ploegleider van de bekendste renner van allemaal. Als die in het onderzoek betrokken zou geraken
Originally posted by randdebiel²
via Museeuw?![]()
Re: Re: Re: David Windels, de ex-renner getuigt.
quote:
en een ploegleider van de bekendste renner van allemaal. Als die in het onderzoek betrokken zou geraken![]()
Re: Re: Re: Re: David Windels, de ex-renner getuigt.
quote:
Originally posted by Marco V
Als die in het onderzoek betrokken zou geraken ....
wordt die door een zijdeur afgevoerd bij US Postal.
Voor 'het grote publiek' is Johan Bruyneel de ploegleider van USP, en is Demol niet meer dan een randfiguur ...
Re: Re: Re: Re: David Windels, de ex-renner getuigt.
quote:
Originally posted by Marco V
Als die in het onderzoek betrokken zou geraken ....
wordt die door een zijdeur afgevoerd bij US Postal.
Voor 'het grote publiek' is Johan Bruyneel de ploegleider van USP, en is Demol niet meer dan een randfiguur ...
| All times are GMT. The time now is 03:06. | Pages (365): « First ... « 14 15 [16] 17 18 » ... Last » Show all 7289 posts from this thread on one page |